Over mij

 

Ik ben Arianne Hendriks (1973), trendonderzoeker en oprichter van Studio Vuurvlieg. Na Rotterdam en Brussel woon ik nu met mijn gezin in Amsterdam. Ik geniet enorm van het leven in de grote stad, want trends manifesteren zich juist daar.

 

In trendonderzoek komen veel van mijn kwaliteiten samen. Ik heb Bedrijfskunde gestudeerd aan de Erasmus Universiteit met als specialisatie Marketing Management & Communicatie. Later heb ik in Brussel aan de Vrije Universiteit Psychologie gestudeerd om het menselijk gedrag beter te begrijpen.

 

Data en Intuïtie

 

Het eerste gedeelte van mijn loopbaan heb ik gewerkt als Marketing Data Analist bij grote bedrijven en communicatiebureaus. Door interne data te analyseren krijg je veel inzichten in wat klanten kopen, wie ze zijn en welke trends daarin zitten.

 

Maar… niet alle nieuwe ontwikkelingen zitten al in die interne database. Ze zullen ook afgelezen moeten worden uit de omgeving van het bedrijf en algemene drivers van trends. Ik heb een antenne voor nieuwe ontwikkelingen. Als extra ondersteuning heb ik trainingen gevolgd aan de Artemis Academy en de Trendacademy van Rozenbrood. Met mijn brede blikveld, intuïtie en goed gevoel voor krachtig beeld, weet ik trends te ontdekken, te vatten en helder over het voetlicht te brengen.

 

Analytisch • nieuwsgierig • grondig • idealistisch

 

 

Over Studio Vuurvlieg

 

Altijd al ben ik geïnteresseerd geweest in de tijdsgeest, menselijk gedrag en veranderingen in de maatschappij. Ik ben een scherpe waarnemer, een analytisch en nieuwsgierig persoon, creatief en tikkeltje idealistisch. Zo zou ik graag een positieve bijdrage willen leveren aan de samenleving voor in de toekomst. Met Studio Vuurvlieg wil ik de toekomst als onderwerp belichten.

 

Helder lichtpunt

 

De naam Studio Vuurvlieg verwijst naar het beestje dat vooral bekend is door zijn prachtige lichtstralen in het donker, waarmee hij een magische sfeer weet te creëren.

 

Met de projecten waaraan ik werk, wil ik organisaties inspireren en nieuwe ontwikkelingen helder voor ze maken. Dit wil ik doen door interessante customer en future insights te leveren. Zodat bedrijven nieuwe groei-mogelijkheden kunnen ontdekken voor hun strategie, marketing en marketing communicatie.